info@cliqi.com | 058 – 203 74 22

Social Media uitbesteden

Gerichte social media advertenties leveren tastbare resultaten op voor jouw bedrijf. Meer dan enig ander advertentieplatform helpen social media advertenties de zichtbaarheid en gebruikersbetrokkenheid van jouw merk te maximaliseren. Als online marketing bureau gebruiken wij deze data om social media campagnes op te richten en samen een social media strategie op te zetten voor jouw bedrijf. Jij kent de ideale klant, en wij kennen adverteren op social media als geen ander. Door onze expertise gecombineerd met jouw klantkennis bouwen we samen effectieve social media campagnes gericht op naamsbekendheid of een percentuele verhoging in omzet. Zet de kracht van social media advertenties in voor jouw bedrijf door samen te werken met CliQi online marketing bureau.

Home » Social Media uitbesteden

Vandaag de dag brengen veel mensen tijd door op allerlei sociale media platformen zoals Facebook, LinkedIn en Instagram. Deze gebruikers laten veel bruikbare data achter voor jou als bedrijf. Gegevens zoals leeftijd, woonplaats en interesses. Dankzij een uitgekiende social media strategie kun je heel gericht targeten op basis van deze datapunten.

De ervaring leert dat de kans op een conversie (aankoop, aanmelding), en dus succes, erg groot is als je de juiste boodschap op het juiste moment aanbiedt. Daarom wordt er in steeds meer online marketing campagnes reclame gemaakt op social media. Wanneer je sociale media uitbesteedt aan online marketing bureau CliQi , heb je een vertrouwde partner die je door het complexe landschap van advertenties op social media kan leiden.

CliQi verzamelt data om jouw social media strategie te ondersteunen, resultaatgericht

Social media uitbesteden – De customer journey van de consument

Wanneer je social media advertenties uitbesteedt aan CliQi, kun je verwachten dat wij de potentiële afnemer van jouw producten in elke fase van de customer journey proberen te bereiken. CliQi helpt je klanten om meer bewust te worden van het bestaansrecht van de producten die je aanbiedt, in overweging te nemen en uiteindelijk de klant in de aankoopfase te begeleiden.

  • Awareness-fase: in deze fase gaan we je merk via social media aan consumenten laten zien – we verwachten niet dat ze meteen iets kopen, maar we werken aan de naamsbekendheid van je bedrijf en producten.
  • Interessefase: in deze hybride fase komen branding en sales samen. De doelgroep wil op lange termijn een product bij jouw afnemen en vergelijkt je producten met de concurrent. Wij overtuigen de potentiële afnemer met relevante advertenties. Door actief gebruik te maken van social advertising (bv. retargeting) word je niet vergeten en nodigen we de doelgroep uit om de webshop of website opnieuw te bezoeken.
  • Aankoopfase: door een op maat gemaakte advertentie aan te bieden – bijvoorbeeld met een persoonlijke korting of een recensie van eerdere consumenten overtuigen we de consument om zijn of haar behoefte bij jouw bedrijf te vervullen.

Waarom zou je gebruikmaken van social media advertenties?

Wat is het belangrijkste voordeel van adverteren via sociale media? En waarom is dit interessant voor jou? Er zijn veel voordelen verbonden aan adverteren op sociale media. We zullen er enkele uitlichten, zodat je een beter beeld krijgt van de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

  1. Specifieke targeting: Social media platformen zoals, Facebook en Instagram beschikken over de meest uitgebreide targetingopties. Net als Facebook kun je de ideale consument targeten met aangepaste targetingopties. Creëer een soortgelijk publiek, definieer het gedrag en de activiteiten, interesses en demografie van de doelgroep.
  2. Gegevensverzameling: Social media advertising biedt ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld één reclameboodschap te testen aan verschillende doelgroepen om te zien welke er het beste op reageert. Het biedt ook de mogelijkheid om verschillende visuele variaties te testen, zodat je gegevens verzamelt over wat je doelgroepen leuk vinden en wat niet.
  3. Meet online succes: Doelen stellen en de mogelijkheid om de resultaten te meten. Wanneer je social media advertenties uitbesteedt aan CliQi kunnen wij je helpen bij het stellen van doelen en een social media strategie opzetten. Het is voor de meeste organisaties nog steeds moeilijk om doelen te stellen in social media campagnes.
  4. Stimuleer verkeer, conversie en leads in je social media campagnes: De meeste mensen zijn tegenwoordig actief op social media. Het combineren van social media en advertenties is de beste combinatie om potentiële klanten te bereiken via Instagram en Facebook. Terwijl je beter zichtbaar bent met jouw advertenties, kun je verkeer naar je website leiden. Naast meer naamsbekendheid en zichtbaarheid kun je leads en conversies genereren. Met een goed uitgewerkt advertentieplan voor sociale media kan een bedrijf zeker de omzet en winst verbeteren.

Social media beheer uitbesteden

Zoals we al eerder hebben beschreven is social media advertising interessant wanneer je gericht wil targeten op een specifieke doelgroep met specifieke interesses. Dit kan door een campagne op te zetten met de juiste content en de juiste boodschap. Bij het uitbesteden van social media advertising aan CliQi kun je de volgende zaken verwachten.

  1. Doelen stellen: Welke doelen wil je samen met CliQi bereiken? Welke marketingdoelen gebruik je momenteel? Zijn deze doelen realistisch? Hoe meten we samen het succes van sociale media marketing?
  2. Content feedback of creatie: Een succesvolle sociale media campagne is sterk afhankelijk van hoe de content wordt samengesteld. Bij sociale media draait het allemaal om waardevolle content en om ervoor te zorgen dat jouw publiek niet meer door hun tijdlijn scrolt. Het is daarom uitermate belangrijk dat jouw content blijft hangen en dat mensen ermee zullen communiceren of naar je website gaan klikken. CliQi kan jou ondersteunen bij het maken van content of het geven van feedback daarop.
  3. Kanalen en tone of voice: Gebruikt jouw doelgroep social media? Zo ja: welke platformen? Hoe wil je de doelgroep aanspreken, welke tone of voice past bij jouw bedrijf? Welke soorten inhoud zien ze normaal gesproken.
  4. Doelgroep creëren: De campagne start met een publiek en dit wordt tijdens de campagne continu doorontwikkeld. Hoewel we meer gegevens verzamelen, kunnen we ook de doelgroep voor conversie verbeteren.
  5. Opzetten, bewaken en plannen: De campagne wordt opgezet met de inhoud en de berichtgeving. We zijn het aan het opzetten en volgen de campagne in de loop van de tijd. We optimaliseren waar nodig om de beste resultaten te krijgen.
  6. Rapporteren: Ten slotte is het belangrijk om te meten welke berichten van jou (of van je concurrenten) goed scoren. Digital Movers rapporteert maandelijks en stuurt waar nodig bij op basis van rapportages.

Social media kanalen

Social media is een brede term, dus het is voor de meeste mensen nodig om te specificeren wat we bedoelen met social media. We specificeren drie soorten sociale media kanalen binnen social mediamarketing bureau CliQi: LinkedIn advertenties, Instagram advertenties en Facebook advertenties. We lichten ze hieronder een voor een uit.

Facebook advertenties uitbesteden

Het grootste social netwerk op dit moment is Facebook, met meer dan 9,4 miljoen mensen die het gebruiken. Het Facebook advertentieplatform biedt uitgebreide mogelijkheden om je doelgroep te segmenteren en te bereiken binnen de customer journey. Met Facebook advertenties is het uiterst eenvoudig om een specifieke doelgroep te bereiken met een relevante boodschap.

Om op Facebook te adverteren kunnen wij voor jou een Facebook Business Ads manager account inrichten. Vanuit het Business Ads account worden Facebook advertentiecampagnes opgezet, gelanceerd en beheerd door CliQi op Facebook. Facebook advertenties bieden bedrijven de mogelijkheid om met retargeting campagnes jouw websitebezoekers opnieuw te bereiken, specifieke groepen bezoekers te targeten op basis van specifieke kenmerken zoals interesses, leeftijd, locatie, geslacht en opleidingsniveau. Door middel van de geavanceerde pixeltracking van CliQi en het tonen van relevante advertenties bereik je doelgroepen met campagnes gericht op bereik, engagement leadgeneratie en conversie. Er zijn meerdere opties om jouw advertenties binnen het Facebook netwerk weer te geven: via de tijdlijn, in de Facebookverhalen of aan de rechterkant van jouw tijdlijn. Wanneer we beginnen met adverteren, streven we altijd naar de beste plaatsingen van jouw advertenties.

Instagram advertenties uitbesteden

Naast Facebook is Instagram een ​​van de meest gebruikelijke manieren om te adverteren en je publiek te bereiken. Je kunt adverteren en mensen bereiken naast de organische post die je zelf plaatst. De advertenties die je op Instagram kunt plaatsen zijn swipe- of klikbaar en verschijnen vaak als een korte video van maximaal 15 seconden, als afbeelding met product tags of als carrouseladvertentie waarbij de doelgroep langs meerdere foto’s kan swipen. We zijn ook in staat om aangepaste ervaringen voor jouw op te bouwen om jouw doelgroep een ervaring te bieden die ze nog nooit eerder hebben gehad. Binnen dit platform bieden ze je de mogelijkheid om je websitebezoekers weer te bereiken met retargeting campagnes, specifieke groepen mensen te targeten op basis van specifieke kenmerken zoals interesses, leeftijd, locatie, geslacht en opleidingsniveau. Nogmaals, content en relevantie is uiterst belangrijk om impact te hebben op jouw doelgroep.

LinkedIn advertenties uitbesteden

Als we ons willen richten op mensen die gerelateerd zijn aan een beroep, dan kan LinkedIn jouw de beste mogelijkheden bieden om te adverteren binnen LinkedIn. LinkedIn is het grootste online netwerk voor professionals ter wereld. Wanneer je B2B probeert te adverteren, dan is dit platform het meest geschikt. De kracht van LinkedIn advertenties voor bedrijven ligt vooral in het bereiken van een specifieke doelgroep door middel van hypertargeting. Tijdens het gebruik van hypertargeting is het ook gemakkelijker om leads te krijgen en de juiste boodschap aan de juiste doelgroep te presenteren.

LinkedIn is erg interessant en veelzijdig voor de B2B wereld. Het biedt bijvoorbeeld een Leadgen formulier waarmee je leads kunt genereren binnen het LinkedIn platform. Dit is uiterst efficiënt in termen van het genereren van meer leads voor jouw onderneming die gericht is op B2B online marketing.

Meer weten over Social Media

Neem contact met ons op voor meer informatie, een offerte op maat, of antwoorden op al jouw online marketing vraagstukken.

 

Waarom CliQi

• Samen bouwen we de digitale strategie die jouw merk onderscheidt
• CliQi is dé online groeipartner voor jouw onderneming
• We zijn er ook voor de kleine MKB bedrijven in Nederland!
• CliQi is 7 dagen per week bereikbaar om alle vragen op te lossen